Vulva Kanseri

Endometirozis Nedir? - Endometriozis İstanbul

Vulva, vajen ve üretrayı çevreleyen, klitoris ve labiumları kapsayan kadın dış genital yapıdır. Vulva kanseri de bu bölgeden kaynaklanan kanserdir. Her yaşta görülebiliyor olmasına rağmen en çok yaşlı kadınlarda görülür.

Ele gelen şişlik ya da hassasiyet şeklinde başlar, kaşıntı ve ağrıya neden olabilir. Vulva kanseri genellikle cerrahi olarak tüm alanın çıkarılmasını gerektirir. Kanser ne kadar erken teşhis edilirse çıkarılması gereken alan o kadar küçük olur.

Belirtileri

• Tedaviye dirençli kaşıntı
  • Ağrı ve hassasiyet
  • Adet kanaması dışında kanama olması
  • Deride renk değişikliği ya da kalınlaşma olması
  • Ele gelen kitle, açık yara

Risk Faktörleri

Vulva kanserine neyin neden olduğu tam olarak bilinmemekle beraber riski arttıran bazı faktörler belirlenmiştir. Bunlar:

• İleri yaş. Tanı sırasındaki ortalama yaş 65’tir.
  • HPV enfeksiyonu varlığı
  • Sigara içmek
  • HIV ile enfekte olmak
  • Vulvada prekansöröz lezyonların olması. Vulvar intraepitelial neoplazi, vulva kanseri riskini arttıran prekanseröz bir durumdur.
  • Vulvada kronik deri hastalığının bulunması. Liken sklerozis gibi durumlar vulva kanser riskini arttırır.

• Vulvanın muayenesi
  • Vulvanın özel bir mikroskop olan kolposkop ile incelenmesi
  • Dokudan örnek alıp patolojik inceleme yapmak

• Cerrahi. Kanser boyutu ile orantılı büyüklükte cerrahi tercih edilir.
  • Rekonstrüktif cerrahi. Vulva kanserinin tedavisinde genital bölgeden geniş bir alan çıkarılır. Genellikle bu alan ikinci bir cerrahi gerektirmez ancak yaygın bir kanser varlığında yeniden mevcut dokularla onarım sağlanamayacak kadar büyük bir defekt oluşabilir. Bu durumda vücudunuzun farklı bir alanından deri grefti almak gerekebilir.
  • Lenf nodlarının çıkarılması
  • Radyoterapi